Digitalizacja

Szanowni Państwo

 

Alfamedica Sp. z o. o.  z/s w Częstochowie, działając na podstawie przepisu art. 13b ustawy z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (tekst jednolity: Dz.U. z 2025 r. poz. 302) informuje, że z dniem 1 lipca 2025r. rozpoczęła proces digitalizacji dokumentacji medycznej poradni medycyny pracy, polegający na zmianie papierowej  formy dokumentacji na postać elektroniczną. Proces ten następuje  poprzez sporządzenie  cyfrowego odwzorowania dokumentacji medycznej i opatrzenia go podpisem (kwalifikowanym elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym) przez osobę upoważnioną do potwierdzenia zgodności odwzorowania cyfrowego z dokumentem w postaci papierowej. Podkreślić należy, że dokument powstały w wyniku digitalizacji dokumentacji medycznej jest równoważny oryginałowi tego dokumentu.

Realizacja powyższego ustawowego uprawnienia przez podmiot medyczny, skutkuje obowiązkiem poinformowania Pacjentów czyli Państwa, o możliwości odbioru dokumentacji medycznej z zakresu medycyny pracy, sporządzonej w formie tradycyjnej pisemnej. W tym celu wyznaczamy Państwu roczny termin (1 rok) na odbiór przechowywanej dokumentacji, który rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Państwa powiadomienia o procesie digitalizacji.  W przypadku chęci skorzystania z możliwości odbioru dokumentacji medycznej i ustalenia szczegółów z tym związanych (data i miejsce odbioru),  prosimy Państwa o kontakt pod numer telefonu 34 387 31 00.

Informujemy, że prawo odbioru dokumentacji medycznej przysługuje również Państwa przedstawicielowi ustawowemu, osobie przez Państwa upoważnionej.

Brak zgłoszenia przez Państwa we wskazanym powyżej terminie, żądania odbioru dokumentacji, skutkować będzie jej zniszczeniem w sposób uniemożliwiający Państwa identyfikację.